Πώς εμφανίζονται διαφημίσεις στα κινητά τηλέφωνα για προϊόντα που έχουν συζητήσει οι χρήστες;
Ολοένα και περισσότερο περισσότεροι χρήστες των smartphones αναρωτιούνται αν τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα «μας ακούν».
Πώς γίνεται οι χρήστες τους να βλέπουν διαφημίσεις στα κινητά τους για κάποιο προϊόν για το οποίο δεν έχουν ψάξει ποτέ, όμως έχουν συζητήσει γι’ αυτό;
Έχουν προκύψει πολλές θεωρίες συνωμοσίας τα τελευταία χρόνια γύρω από τις εφαρμογές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που «ακούνε» τους χρήστες των κινητών τηλεφώνων, ώστε να τους προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Οι θεωρίες έχουν καταρριφθεί, καθώς οι ειδικοί εξηγούν πως οι εφαρμογές αυτές χρησιμοποιούν απλώς συγκεντρωτικά μεταδεδομένα για να προβάλλουν στους χρήστες διαφημίσεις για προϊόντα που μπορεί να τους ενδιαφέρουν και «δεν χρειάζεται να μας κατασκοπεύουν».
Όπως εξηγεί ο ειδικός σε θέματα τεχνολογίας και ιδιωτικότητας, Ρόμπερτ Ριβ, ήδη συλλέγουν αμέτρητα δεδομένα για εμάς και τους γύρω μας μέσα από τη χρήση των εφαρμογών:
«Δεν χρειάζεται να μας κατασκοπεύουν οι εφαρμογές αυτές, συλλέγουν ήδη πολλές πληροφορίες από εσάς».
Όλες οι εφαρμογές για smartphones συλλέγουν τεράστιο όγκο δεδομένων από τα τηλέφωνά μας, τα οποία οι data aggregators (συγκεντρωτές δεδομένων) πληρώνουν για να τα αντλούν από παντού.
Στοιχεία όπως η τοποθεσία μας, τα δημογραφικά μας στοιχεία, το μοναδικό αναγνωριστικό της συσκευής ή ο κωδικός έκπτωσης που χρησιμοποιούμε σε ένα κατάστημα, αποτελούν ένα σύνολο δεδομένων προς πώληση.
Αφού συμφωνήσουμε στους όρους χρήσης και στην πολιτική απορρήτου της κάθε εφαρμογής, τότε ό,τι αγοράζουμε ή χρησιμοποιούμε, γνωστοποιείται στην εταιρεία, που συλλέγει τα δεδομένα μας ή στον data aggregator.
Όταν το τηλέφωνό σας βρίσκεται στην ίδια τοποθεσία μαζί με ένα άλλο τηλέφωνο, βάσει των δεδομένων που διαμοιράζονται μέσω του GPS, οι συγκεντρωτές δεδομένων το λαμβάνουν υπόψη τους.
Στη συνέχεια αρχίζουν να ανασυνθέτουν τον ιστό των ανθρώπων με τους οποίους έρχεστε τακτικά σε επαφή και οι διαφημιστές μπορούν να διασταυρώσουν τα ενδιαφέροντά σας, το ιστορικό αγορών και περιηγήσεων στο ίντερνετ με τους γύρω σας.
Αρχίζει να σας δείχνει διαφορετικές διαφημίσεις που σχετίζονται με τους ανθρώπους γύρω σας, όπως η οικογένεια ή οι φίλοι.
Η λογική είναι πως θα σας προβάλλει διαφημίσεις για πράγματα που δεν χρειάζεστε απαραίτητα εσείς, αλλά μπορεί να ενδιαφέρουν κάποιον με τον οποίο ερχόσαστε σε επαφή και κατά αυτόν τον τρόπο, μπορεί να προκαλέσει συζήτηση για το συγκεκριμένο προϊόν.
Πώς απενεργοποιείτε αυτή τη λειτουργία;
Για τους χρήστες της Apple και των iPhone, όταν μια εφαρμογή αποκτά πρόσβαση σε μικρόφωνο και κάμερα, μια μικρή πορτοκαλί ή πράσινη κουκκίδα εμφανίζεται στη γωνία της οθόνης.
Μέσω των ρυθμίσεων και την επιλογή απορρήτου, από εκεί, μπορούν να απενεργοποιήσουν την πρόσβαση στο μικρόφωνο ή την κάμερα για οποιεσδήποτε εφαρμογές.
Για τους χρήστες Android ακολουθείται αντίστοιχη διαδικασία μέσα από τη διαχείριση των δικαιωμάτων των εφαρμογών να βρίσκονται στις ρυθμίσεις προσωπικών δεδομένων απορρήτου και ασφάλειας.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί βέβαια ότι αυτή η λειτουργία δεν είναι αλάνθαστη. Παρόλο που μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή της πρόσβασης των εφαρμογών στο μικρόφωνο και την κάμερα εν αγνοία σας, εξακολουθεί να είναι εφικτή η συλλογή δεδομένων του χρήστη από τις εφαρμογές. Είναι σημαντικό να διαβάζετε προσεκτικά τα δικαιώματα των εφαρμογών και να κατεβάζετε εφαρμογές μόνο από αξιόπιστες πηγές, ώστε να διασφαλίσετε το απόρρητο και την ασφάλειά σας.<p>Πηγή: <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr”>iefimerida.gr</a> – <a target=”_blank” href=”https://www.iefimerida.gr/tehnologia/smartphones-akoyne-stoheymenes-diafimiseis?fbclid=IwAR03qtllUOJsvCG5olfx-bkXG63rG3sTvdFyM42ZMCySTkeFqAPyy3Enb28″>Αλήθεια ή θεωρία συνομωσίας: Τα smartphones μάς «ακούνε»; -Τι συμβαίνει με τις διαφημίσεις που εμφανίζονται – iefimerida.gr</a></p>
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ