Με την τεχνολογική έκρηξη και τη μεγάλη γκάμα ευκολιών που προσφέρουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα, τα παιδιά σε σχεδόν όλον τον κόσμο έχουν επαφή με τα κινητά τηλέφωνο από πολύ μικρή, με το 91% των 11χρονων να διαθέτουν ήδη ένα.
Τι γίνεται, όμως, με τις ώρες που περνούν, παίζοντας με τα κινητά τους τηλέφωνα;
O χρόνος που τα παιδιά πρέπει να περνούν παίζοντας με κινητά τηλέφωνα ή συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που βασίζονται στην οθόνη μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία τους, το αναπτυξιακό τους στάδιο και τις ατομικές συνθήκες.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία μεταξύ του χρόνου χρήσης της οθόνης και άλλων δραστηριοτήτων, ώστε να διασφαλίζεται η συνολική ευημερία του παιδιού, συμπεριλαμβανομένης της σωματικής υγείας, της κοινωνικής ανάπτυξης και της ακαδημαϊκής προόδου.
Έτσι, σύμφωνα με τις οδηγίες ειδικών, μεταξύ των οποίων και της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής:
Βρέφη (0-18 μηνών): Συνιστάται τα βρέφη να αποφεύγουν τη χρήση οθονών, εκτός από τη συνομιλία μέσω βίντεο. Οι γονείς θα πρέπει να δίνουν προτεραιότητα στις διαδραστικές, πρόσωπο με πρόσωπο δραστηριότητες και να περιορίζουν τον χρόνο στην οθόνη.
Νήπια (18-24 μηνών): Εάν εισάγεται χρόνος οθόνης, θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας, με εκπαιδευτικό περιεχόμενο και οι γονείς θα πρέπει να παρακολουθούν μαζί με το παιδί τους για να το βοηθήσουν να κατανοήσει τι βλέπει. Σε κάθε περίπτωση, περιορίστε τον χρόνο της οθόνης σε όχι περισσότερο από 1 ώρα την ημέρα.
Παιδιά προσχολικής ηλικίας (2-5 ετών): Στόχος είναι να μην υπερβαίνει τη 1 ώρα ενασχόληση με την οθόνη την ημέρα με υψηλής ποιότητας προγράμματα. Οι γονείς θα πρέπει να βλέπουν μαζί με το παιδί τους για να το βοηθήσουν να κατανοήσει και να εφαρμόσει αυτά που μαθαίνει.
Παιδιά σχολικής ηλικίας (6-18 ετών): Θέστε σαφή όρια στον χρόνο που αφιερώνουν τα παιδιά, παίζοντας με το κινητό, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του παιδιού, τις ατομικές του ανάγκες και την ποιότητα του περιεχομένου. Ενθαρρύνετε έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής που περιλαμβάνει σωματική δραστηριότητα, εργασία για το σπίτι και κοινωνική αλληλεπίδραση.
Σε κάθε περίπτωση, για να πετύχετε ποιοτικό χρόνο μπροστά σε οποιαδήποτε οθόνη καλό είναι να:
- γνωρίζετε τα παιχνίδια και τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν τα παιδιά πριν τους επιτρέψετε να παίξουν
- προτείνετε στα παιδιά παιχνίδια που απαιτούν αλληλεπίδραση και συμμετοχή
- χρησιμοποιείστε φίλτρα για να μπλοκάρεται ακατάλληλο υλικό και διαφημίσεις
- επισημάνετε στα παιδιά τι από όλα όσα βλέπουν είναι διαφήμιση
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ