Αντίθετος με τη νέα χαλάρωση των μέτρων είναι ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής Δημοσθένης Σαρηγιάννης, τονίζοντας πως πρόκειται για μια απόφαση, η οποία ελήφθη τη στιγμή που δεν υπάρχει σημαντική τάση αποκλιμάκωσης στους θανάτους.
«Αυτό που θα πετύχουμε είναι να επιβραδύνουμε την αποκλιμάκωση, για περίπου 15-20 ημέρες», τόνισε και συμπλήρωσε ότι «χωρίς άλλες αλλαγές πάμε σε αποκλιμάκωση που θα ξεκινήσει ουσιαστικά από τις 25 Μαρτίου, αντί για τις 10 Μαρτίου, που περιμέναμε να έρθει νωρίτερα. […] Θα έπρεπε να είναι μετά τις 24 του μήνα που θα συζητάμε για κάποιου είδους χαλάρωση».
Όσον αφορά τη χαλάρωση σχολίασε πως «δεν περιμένουμε τα κρούσματα να ανέβουν πάρα πολύ, περιμένουμε μια διακύμανση για μεγαλύτερο διάστημα, στις 18.000-20.000 την ημέρα».
«Για μένα, τα 18.000-20.000 κρούσματα την ημέρα είναι μεγάλος αριθμός. Αντιστοιχεί περίπου στο να πέσουμε από τους 78-80 νεκρούς ημερησίως, στους 70 στο τέλος Μαρτίου. Είμαστε ικανοποιημένοι με 70 νεκρούς την ημέρα από Covid-19 για ακόμη ενάμιση μήνα; Γιατί αυτό είναι το ερώτημα. Αν είμαστε ικανοποιημένοι, ok, δεκτό, να γίνουν αυτά», προσέθεσε με σαφή δηκτική διάθεση.
Αναφερόμενος στην πανελλαδική ανάλυση του ιικού φορτίου, ο κ.Σαρηγιάννης επεσήμανε πως δείχνει να σταθεροποιείται και μάλιστα να εμφανίζει μια «δυναμική ισορροπία».
«Φαίνεται στους αριθμούς μια σταθερότητα, στα 18.000-19.000 κρούσματα, αλλά αυτή δεν είναι πραγματικά σταθερότητα για κάποιο “μαγικό” λόγο. Είναι αποτέλεσμα μιας δυναμικής ισορροπίας ανάμεσα σε δύο αντίρροπες δυνάμεις. Από την μία είναι ο εμβολιασμός, που ο ρυθμός του έχει πέσει πολύ σημαντικά και γι’ αυτό δεν μπορούμε να αποκλιμακωθούμε.
Από την άλλη είναι η απώλεια ανοσίας, επειδή ακριβώς πολύ κόσμος που είτε είχε κάνει τις δύο δόσεις είτε είχε νοσήσει, τώρα πια που δεν έχει κάνει τρίτη δόση, έχει αρχίσει να χάνει την ανοσία. Ο συνδυασμός αυτών των δύο οδηγεί σε αυτή τη δυναμική ισορροπία. Όταν έρχεσαι να χαλάσεις τις συνθήκες μιας δυναμικής ισορροπίας, εκεί υπάρχει ένα θέμα, τουλάχιστον να την επιμηκύνεις, αν όχι να σου ξεφύγει», τόνισε.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ