Η ώρα της δικαιοσύνης… «Θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο διερεύνησης. Αλήθεια ως την τελική λεπτομέρεια».
Οδύνη, οργή, θρήνος και ένα μεγάλο… ΓΙΑΤΙ! Ο Βασίλης Προφυλλίδης, καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και μέλος της επιτροπής διερεύνησης του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 και τη Ρίτσα Μπιζόγλη.
Ο κ. Προφυλλίδης δεν θέλησε να σχολιάσει την παραίτηση του Θανάση Ζηλιασκόπουλου από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων μετά από τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.
Υπενθυμίζεται, ότι την παραίτησή του από τη συμμετοχή στην επιτροπή διερεύνησης των αιτίων του τραγικού δυστυχήματος στα Τέμπη που είχε ως αποτέλεσμα τον φρικτό θάνατο 57 ανθρώπων υπέβαλε ο καθηγητής, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.
Η ανακοίνωση της συμμετοχής του Θανάση Ζηλιασκόπουλου στην επιτροπή προκάλεσε ιδιαίτερες αντιδράσεις εξαιτίας της προηγούμενης ιδιότητάς του ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Οι τελευταίες μέρες δεν είναι καλές για την Ελλάδα.
Απαντώ ότι αφορά εμένα.
Οτιδήποτε έγινε και αφορά άλλον, δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να κάνω σχόλιο», τόνισε για την παραίτηση Ζηλιασκόπουλου ο Προφυλλίδης.
«Η σιωπή μου στο ερώτημά σας είναι εύκολα ερμηνεύσιμη».
Σχετικά με το έργο της επιτροπής εμπειρογνωμόνων και την έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη ο κ. Προφυλλίδης υπογράμμισε ότι «θα εξαντληθεί κάθε περιθώριο διερεύνησης της επιστημονικής αλήθειας για την τραγωδία στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό».
Ο κ. Προφυλλίδης, επισήμανε ότι «το σιδηροδρομικό σύστημα είναι εξαιρετικά σύνθετο σύστημα, σε αντίθετο με τα οδικό».
Παράλληλα, σημείωσε ότι «το σύστημα αυτόματου ελέγχου της κυκλοφορίας των τρένων επιτρέπει σε ένα κεντρικό σύστημα να ελέγχει πότε ένας συρμός, που κινείται δεν ακολουθεί τους κανονισμούς για να κινηθεί και αυτομάτως το σταματά.
Αυτό δεν είναι τόσο δύσκολο να υλοποιηθεί αν όχι σε κάποιους μήνες σε 1-2 χρόνια».
«Αυτά τα συστήματα έχουν βαθμό αστοχίας απειροελάχιστο», τόνισε ακόμα ο κ. Προφυλλίδης.
Την ίδια στιγμή, ένα έγγραφο, που έφερε στη δημοσιότητα ο ΑΝΤ1, αποκαλύπτει ότι από το 2010 οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν για κίνδυνο εκδήλωσης δυστυχήματος λόγω έλλειψης του συστήματος τηλεδιοίκησης όμως η τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ έδινε οδηγίες αύξησης του ορίου ταχύτητας όπως στο τυφλό τμήμα Λιόσια-Κιάτο.
Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν για την αύξηση του ορίου ταχύτητας από τα 115 χλμ/ώρα στα 160 χλμ/ώρα, όπως ίσχυε για το τμήμα Λιόσια-Αεροδρόμιο, χωρίς το σύστημα τηλεδιοίκησης.
Ο καθηγητής είχε τοποθετηθεί νωρίτερα και στον Alpha.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ