Στις ράγες μπαίνουν σύντομα και πάλι τα τρένα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με περιορισμένα δρομολόγια και βραδυπορίες.
Ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, στις 11:00 το πρωί της Τετάρτης (8/3) πρόκειται να δώσει μια πρώτη γεύση του κυβερνητικού σχεδιασμού με εξειδίκευση των μέτρων, μετά τη φονική τραγωδία στα Τέμπη.
Οι εμπορικές μεταφορές αναμένεται να είναι αυτές που θα πραγματοποιηθούν αρχικά στην επανεκκίνηση λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, για να ακολουθήσουν σταδιακά οι επιβατικές.
Θα είναι όμως σε θέματα ασφαλείας σε θέση να μπουν και πάλι τα τρένα στις ράγες με ασφάλεια;
Τι έχει αλλάξει μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα ώστε να επιστρέψουν τα σιδηροδρομικά δρομολόγια, εμπορικά και επιβατικά;
Σύμφωνα με όσα μεταφέρει μάλιστα το Protothema η αδράνεια από το δυστύχημα έχει δημιουργήσει ασφυκτικό κλοιό στην Hellenic Train, η οποία πιέζει για άμεση κινητοποίηση δρομολογίων προκειμένου να αποφύγει την ενεργοποίηση ρητρών από τις συμβάσεις με μεγάλους πελάτες, μιας και κοντέινερ με εμπορεύματα παραμένουν καθηλωμένα στη Βόρεια Ελλάδα!
Αντίστοιχη μάλιστα πίεση για την επανεκκίνηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων άσκησε και ο επικεφαλής των Ιταλικών σιδηροδρόμων, Μαουρίτσιο Καποτόρτο λέγοντας πως «η σιδηροδρομική κυκλοφορία θα βασιστεί στις υποδείξεις που θα λάβει η εταιρεία από το διαχειριστή υποδομής και στο χρονοδιάγραμμα που απαιτείται για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης».
Παράλληλα όμως τόνισε πως η συνέχιση των δραστηριοτήτων δεν μπορεί να αγνοήσει τους πάνω από 1.200 εργαζόμενους και για το λόγο αυτό, η Hellenic Train βρίσκεται σε επαφή με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις των εργαζομένων, οι οποίοι συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις και ως εκ τούτου, ούτως ή άλλως δεν θα πραγματοποιούνταν τα δρομολόγια.
Πιθανή εξαίρεση ο Προαστιακός
Όσον αφορά πάντως στα δρομολόγια των τρένων για το επιβατικό κοινό, υπάρχουν εισηγήσεις σύμφωνα με τις οποίες θα αργήσουν να ξεκινήσουν δρομολόγια ή ακόμη και θα περιμένουν την ολοκλήρωση των εργολαβιών εκσυγχρονισμού.
Μια εξαίρεση φαίνεται πως μπορεί να αποτελέσει ο Προαστιακός, εφόσον δοθούν στο προσωπικό οι αναγκαίες διαβεβαιώσεις για αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας.
Άλλωστε είναι αυτονόητες οι απαιτούμενες ασφαλιστικές δικλείδες εργαζομένων και επιβατών για να ξεκινήσουν και πάλι τα δρομολόγια.
Μεταξύ των άλλων μελετώνται σενάρια περιορισμού δρομολογίων και βραδυπορίες όπου δεν υπάρχουν τα προηγμένα συστήματα ασφαλείας.
Αλλαγές αναμένονται στις θέσεις ευθύνης, στους προϊσταμένους, τους κλειδούχους και τους σταθμάρχες.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ