«Φως» στα μοιραία γεγονότα, που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών έριξε με το τελικό της πόρισμα η επιτροπή των Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων, που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο πόρισμα των πραγματογνωμόνων, η έκρηξη και το «μανιτάρι» φωτιάς, που κατέγραψαν κάμερες ασφαλείας, ήταν αποτέλεσμα της ύπαρξης ξυλολίου, που υπήρχε στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Μάλιστα, οι δειγματοληψίες, που έγιναν στο σημείο της σύγκρουσης και στα συντρίμμια των συρμών ήταν ετεροχρονισμένες, αποδεικνύοντας την ύπαρξη ξυλολίου σε 7 διαφορετικά μέρη, τόσο στο χώμα στην περιοχή της σύγκρουσης όσο και στις εξωτερικές επιφάνειες των μηχανών.
Οι επιστημονικές αναλύσεις οδηγούν στο συμπέρασμα πως το ξυλόλιο διασκορπίστηκε στην περιοχή με τη σύγκρουση και έπειτα ως πτητική ουσία εξατμίστηκε και χάθηκε.
Νέο αποκαλυπτικό βίντεο-ντοκουμέντο από το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας
Στα βίντεο, που έφερε στη δημοσιότητα σήμερα η «Κ» διακρίνονται το Intercity 62 πριν και μετά τη σύγκρουση, αλλά και η έκρηξη που ακολούθησε.
«Το μεγάλο θερμικό φορτίο σε συνδυασμό με την άγνωστη καύσιμη ύλη δημιούργησε έντονη πυρκαγιά, που ξεκίνησε από το βαγόνι του κυλικείου και μεταδόθηκε στο επιβατικό βαγόνι Β2» σημειώνεται μεταξύ άλλων στο κείμενο συμπερασμάτων της «Επιτροπής Διερεύνησης Ανεξάρτητων Πραγματογνωμόνων Οικογενειών – ΕΔΑΠΟ», με ημερομηνία Ιούλιος 2023.
Ο διάλογος από το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023
– Προϊστάμενος ακούει;
– Παναγιώτη είσαι έτοιμος πίσω;
-Πίσω έτοιμος από επιβάτες, προϊστάμενε.
-«62» κλείσε πόρτες είμαστε έτοιμοι. 62» κλείσε πόρτες είμαστε έτοιμοι.
Όλα ξεκίνησαν όταν η επιβατική αμαξοστοιχία, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με συνολικά 350 επιβάτες, συγκρούστηκε με την εμπορική που έκανε την αντίθετη διαδρομή, με τη σύγκρουση να είναι τόσο σφοδρή που τα βαγόνια τυλίχθηκαν στις φλόγες και, αφού μετατράπηκαν σε μία άμορφη μάζα, εκσφενδονίστηκαν ολόκληρα αρκετά μέτρα μακριά.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ